1.Максимальна швидкість

  • до 25-30 км/год - в основному підходить для поїздок на пішохідних тротуарах і паркових алеях, де середня швидкість рідко перевищує 15-20 км/год, тому що при більш високому розгоні стає складніше пересуватися між щільним людським трафіком, минаючи всі недосконалості тротуару (плитка, тріщини, вибоїни);
  • до 50-60 км/год - підійде в тому випадку, якщо необхідно пересуватися проїжджою частиною і не почуватися при цьому черепахою.


2.Потужність двигуна


Умовно також можна виділити 2 категорії:

 

  • до 200-300 Вт – гранична швидкість до 20 км/год;
  • від 300 до 1000 Вт та вище - гранична швидкість до 60-80 км/год.


Що важливо: потужний двигун дозволить швидше взяти розгін і видасть більше тяги під час підйому в гору. Також потужний двигун знадобиться людині із вагою від 90-100 кг. В інших випадках двигуна в 250-300 Вт буде цілком достатньо: він буде економно витрачати батарею і плавно рушати з місця. Оптимальна потужність двигуна для людини вагою 70–100 кг становить 300–500 Вт.

 3. Ємність батареї та пробіг


Ціна на електросамокат в Україні залежить від потужності акумулятора: чим вища ємність батареї, тим більшу відстань можна подолати без підзарядки. Але на ємність заряду впливає і швидкість пересування: що вищий вибраний швидкісний режим, то швидше сідає акумулятор. Крім того, на витрату батареї впливає вага користувача. Грубо кажучи, той самий самокат проїде на одному заряді різну кількість кілометрів з користувачами в 60 кг і 90 кг. Тому перед покупкою важливо враховувати власну вагу.

Для подолання 10-15 км знадобиться батарея ємністю 5 Ач, відповідно:

  • 25-30 км (7,5-8 Ач);
  • 40-55 км (10-13,5 Аг);
  • 60 км + (20-51 Ач)

 4. Вага самокату

Акумулятор - одна з найбільш важких деталей електричного самокату. На його вагу також впливають матеріал виготовлення рами, розмір та тип коліс, особливості конструкції та ін. За вагою самокату навіть можна визначити його граничну потужність та кілометраж. Тому якщо Вас приваблює швидкість, варто бути готовим до покупки моделі вагою не менше ніж 20-25 кг. Однак, варто подумати і про ті ситуації, коли самокат доведеться піднімати та переносити вручну, перевозити через бордюр та ін.

5. Типи коліс

Бажання купити електросамокат зі знижкою та недорого часто призводить до того, що ігноруються такі важливі моменти, як розмір та тип коліс, хоча саме від цього параметра залежить комфорт поїздки. Дешеві колеса завдають незручності під час трясіння і частіше вимагають ремонту або заміни. Ми рекомендуємо у своєму виборі розглядати 2 варіанти:

  • Литі (цілісні та перфоровані) - тверді, міцні та стійкі до зносу. Головний мінус – відсутність амортизації або слабка амортизація, а також те, що таке колесо доведеться повністю замінити у разі псування;
  • Пневматичні (надувні) - більш м'який аналог зі кращою амортизацією, але тут треба звернути окрему увагу на тип установки шини (з камерою або без), ширину і розмір покришок.


На замітку: камерна шина довговічніша і стійка до пошкоджень, але у разі проколу ремонт провести буде складніше. А ось відремонтувати безкамерну можна й у польових умовах. А якщо вона була встановлена ​​з використанням герметика, то й дрібні подряпини та проколи їй не страшні: колесо не спускатиме.

6. Розмір коліс
У сучасних електросамокатів діаметр коліс коливається в діапазоні від 5 до 12 дюймів:

  • 5" - колеса такого діаметра використовуються у дитячих електросамокатах;
  • 8",8,5" та 9" - розмір, який використовувався за стандарт на початковому етапі розвитку індустрії;
  • 10" – сучасний аналог, який значно пом'якшує тряску на нерівній поверхні;
  • 12" - зустрічається рідко та встановлюється переважно у моделях з сидінням.


Порада: оскільки дороги в нашій країні залишають бажати кращого є сенс вибирати самокат із підвищеним ступенем амортизації. Якщо порівняти комфортність поїздки на самокаті з 8" та 10" колесами, то різниця буде очевидна на користь останнього: віддача та вібрації відчуваються набагато менше.


 7. Гальмівна система
У электросамоката може бути як одна гальмівна система, і кілька. Насправді другий варіант ефективніший (коли відбувається гальмування переднього і заднього колеса одночасно). Розглянемо плюси та мінуси всіх варіантів:

 

  • Ніжне (гальмо-крило) - найпростіший варіант, при якому гальмування відбувається шляхом натискання ногою на крило, розташоване над заднім колесом. Під час довгої та/або швидкої поїздки нога може втомитися від напруги;
  • Дисковий - відкритий тип гальма, який зустрічається у двох варіаціях: механіка та гідравліка. Перша відноситься до ряду недорогих і гальмівних систем, що легко ремонтуються. Друга - прямо протилежна та дорожча в принципі;
  • Барабанний - закритий тип гальма, розташований усередині колеса, що забезпечує йому захищеність від пилу та вологи та продовжує термін експлуатації;
  • Електронний процес гальмування знаходиться під контролем електромотора. А для більш ефективного гальмування електронне гальмо йде в парі з барабанним або дисковим.


Порада: якщо Ви збираєтеся купити електросамокат недорого з барабанним типом гальма, то уважно огляньте герметичні шви. Деякі недобросовісні виробники залишають зазор, через який весь бруд, пісок і вода просочуються всередину і призводять до перебоїв у роботі гальма та неприємних скрипів.

8. Електроніка та управління
Найбільш бюджетні моделі мають простенький контролер, який відображає заряд батареї і спідометр. Найдорожчі електронні самокати оснащені регулятором потужності електродвигуна та можливістю програмування режиму поїздки. Ну а найсучасніші та найпросунутіші моделі обладнані смарт-контролером, який через блютуз дозволяє підключатися до смартфону та відкриває доступ до списку можливостей:

  • дистанційне блокування електросамокату;
  • аналіз пройденого маршруту;
  • розширений перелік режимів поїздки;
  • контролери ємності акумулятора та швидкості та ін.

9.Матеріал виготовлення рами


На вагу електросамокату впливає матеріал, з якого виконана рама (дека та рульова стійка):

  • сталь - міцна та неубивна, але важка;
  • карбон (надміцний пластик) - легкі та міцні, єдиний нюанс стосується ремонту: у разі поломки (тріщини) доведеться зміцнювати це місце спеціальними насадками та клеєм, через що псується естетичний вигляд;
  • алюміній - легкі, оптимальні за ціною та якістю.


Порада: звертайте увагу не лише на те, скільки коштує електросамокат, а й прогнозуйте витрати на обслуговування та ремонт.


 10. Амортизатори


Залежно від ваги та потужності електросамокату система амортизації може бути:

  • одиничної та спрощеної (пружинної) - ставиться на легкі самокати з кріпленням у підстави кермової стійки;
  • складної та множинної - застосовується в більш дорогих та потужних самокатах (по 2 пружини на передньому та задньому колесі).


 11. Сидіння


Необхідність цього знімного аксесуара буде корисна тим, хто планує здійснювати тривалі поїздки на далекі відстані. Для забезпечення комфорту та пом'якшення вібраційної віддачі під сидінням зазвичай є додаткова амортизація.